Thursday, February 2, 2012

it's all about me

Hai all...

It seems like everybody using blog as a place to tell their story, so I need some space to do the same thing. I tak tau nak tulis or story mory macam orang lain coz I'm not a jounalist. Lately ni cuma banyak rasanya luahan hati ni tak kesampaian. Selain FB rasanya blog is the best place untuk mengarut.

I nak start dengan story tahun baru. Bermula Januari 2012, anak lelaki I yang sulung Muhammad Adeeb Faiq dah pun masuk sekolah. Sekolah Tadika Khalifah Didik yang di bawah naungan Little Caliph. So far, dah sebulan Adeeb laluinya. Alhamdulillah, dia mula belajar berdikari walaupun kat rumah kadang-kadang buat manja yang keterlaluan. Cerita tentang persekolahan ni, macam-macam dalam fikiran sebagai Mama ni. Sama ada anak kita ni pandai berkawan ke tidak, pandai cakap ke tidak. Kesimpulannya semua yang kita fikir adalah negatif. Sedangkan anak kita dalam keadaan yang sangat baik malah mempunyai karakter yang berbeza bila berada di sekolah. Tiada apa yang lebih memuaskan hati apabila Teacher dia kata "Adeeb paling senang nak handle". Mama pun ternganga dengar statement Teacher sebab bila dekat rumah dia la hero!! ermmm....apa-apa pun semoga Adeeb jadi anak yang Soleh dan seorang murid yang mendengar kata.

Sekarang Anasz tinggal keseorangan di rumah tanpa ada sebarang gangguan. Anasz tinggal dengan Wan (nenek) dan kadang-kadang Bibik Rosmah (bibik yang jaga Opah). Anasz berkelakuan sangat baik kerana takde partner nak gaduh. Kesian pulak kat dia tapi nak hantar playschool, Wan dan Opah tak bagi pulak.

Kesimpulan yang boleh dibuat di sini adalah anak kita ni kadang-kadang lebih berdikari kalau dengan orang lain berbanding bila dia bersama-sama dengan mak bapak dia. Sabar je la....

No comments:

Post a Comment